Home > Posts > Προσοχή στα (κρυμένα) ψιλά γράμματα – μη δίνετε τον αριθμό του κινητού σας

Προσοχή στα (κρυμένα) ψιλά γράμματα – μη δίνετε τον αριθμό του κινητού σας

Το http://c5.mt-50.com/754140141.cmp δείχνει μια από τις κλασσικές διαφημίσεις υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας για κινητά (όπου χρεώνεσαι με τη λήψη! SMS) που παρουσιάζονται τάχα μου ως διαγωνισμοί, με φωνή στα ελληνικά για να τραβάει το μάτι

Πέραν της παραπλανητικής διαφήμισης συνδρομητικής υπηρεσίας, οι κύριοι φροντίζουν να ανοίξει το popup παράθυρο με τέτοιο μέγεθος που να κρύβει τους όρους που είναι στο κάτω μέρος του

Αν επισκεφτείτε το http://www.fun-with-words.com/etymology.html (που απευθύνεται σε μαθητές κλπ. – ακόμη μεγαλύτερη αλητεία δηλαδή να βάζεις τέτοιες διαφημίσεις εκεί)  και επιτρέψετε να δείξει το popup (αν το μπλοκάρει ο Mozilla π.χ., γιατί ο IE8 δεν το μπλόκαρε αυτόματα) θα δείτε πως το  ύψος του popup κρύβει τους όρους στο κάτω μέρος και φαίνεται ακριβώς το κομμάτι που θέλουν αυτοί

Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας απλά νίβουν τα χείρας τους (απολαμβάνοντας όμως έτσι τις προμήθειες από παράνομες πράξεις όπως η εν λόγω απάτη), ενώ υπάρχει νομοθεσία που μπορεί να τους καταστήσει υπεύθυνους ως ένα βαθμό. Επίσης απ’όσο έχω διαβάσει η ΕΕΤΤ εγκρίνει αυτούς τους αριθμούς οπότε θεωρώ πως η νομική ευθύνη γι’αυτή τη μάστιγα βαρύνει και αυτή.

Επίσης σε άρθρο εφημερίδας διάβαζα πως ακροατής τηλεοπτικής εκπομπής θέλησε να συμμετέχει στη συζήτηση και έκανε το λάθος να στείλει μήνυμα στο 54xx νούμερο που είχαν με αποτέλεσμα να λάβει μετά ασταμάτητη ακολουθία μηνυμάτων που τον χρέωναν με τη λήψη τους και μόνο. Σήμερα διαπίστωσα πως πρωινή τηλεοπτική εκπομπή, κάτι μεταξύ επίκαιρων ειδήσεων και ημι-κουτσομπολίστικη σε γνωστό αθηναϊκό κανάλι, όντως έχει τέτοιο νούμερο στο κάτω μέρος της οθόνης. Άρα προφανώς και το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο είναι αρμόδιο για το θέμα πριν γίνει μια κομπίνα μεγέθους "PhotoFault" και εμπλέξει και άλλα τηλεοπτικά κανάλια.

Όσο για τον Συνήγορο του Καταναλωτή, λίγες ελπίδες δράσης του υπάρχουν εκτός και τους στείλεις ένα τόνο χαρτούρα (καλύτερα αναφορά στο Υπ.Αν. στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή):

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή έλαβε στις 11/10/10 το ηλεκτρονικό μήνυμά σας.

Η αποστολή του αιτήματός σας προς τον Συνήγορο του Καταναλωτή δεν συνιστά αυτομάτως αναφορά, αφού για να προχωρήσει η Αρχή μας στην επί της ουσίας διερεύνηση του αιτήματος αυτού πρέπει να τηρούνται οι παρακάτω προϋποθέσεις:

Ø Να υπάρχουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία επικοινωνίας σας και πιο συγκεκριμένα:

· Ονοματεπώνυμο, και

· Πλήρης διεύθυνση (οδός & αριθμός, πόλη, Τ.Κ.)

Ø Να υπάρχουν τα ελάχιστα στοιχεία επικοινωνίας της καταγγελλόμενης επιχείρησης και πιο συγκεκριμένα:

· Επωνυμία, και

· Πλήρης διεύθυνση ή τηλέφωνο επικοινωνίας

Ø Να υπάρχει αποδεικτικό της ταυτότητας του καταγγέλλοντος και πιο συγκεκριμένα:

· Σαρωμένο αντίγραφο της υπογραφής σας επί της αναφοράς, ή

· Επισυναπτόμενο σαρωμένο αντίγραφο της αστυνομικής ταυτότητας σας

Ø Να υπάρχει σαφής περιγραφή της καταναλωτικής διαφοράς και σαφώς διατυπωμένο αίτημα διαμεσολάβησης προς την Αρχή μας ως βασικό αποδέκτη και όχι ως κοινοποίησης.

Κατόπιν των ανωτέρω, επιθυμούμε να γνωρίζετε ότι ο Συνήγορος του Καταναλωτή θα δεσμευτεί να αναλάβει τη διερεύνηση της υπόθεσής σας και να σας προσφέρει τις διαμεσολαβητικές του υπηρεσίες, εφόσον ακολουθήσετε τις ανωτέρω προϋποθέσεις, πάντοτε βεβαίως μέσα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Αρχής και με δεδομένο ότι συντρέχουν και οι λοιπές προϋποθέσεις του νόμου.

Προς διευκόλυνσή σας, μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Συνηγόρου του Καταναλωτή (www.synigoroskatanaloti.gr), απ’ όπου μπορείτε να ενημερωθείτε αναλυτικά για τον τρόπο υποβολής αναφοράς και επίσης, να προμηθευθείτε το κατάλληλο έντυπο γι’ αυτόν τον σκοπό (επιλογή «Χειρισμός καταγγελιών à Υπόδειγμα αναφοράς»).

Categories: Posts Tags:
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.